60-sekundowe sposoby na odpoczynek (do wykorzystania podczas opieki nad dzieckiem)

Opieka nad dzieckiem to praca na pełnych obrotach. Jak wypocząć, kiedy trudno nie ma co liczyć na chwilę dla siebie?
 

Alternatywna drzemka


Dziecko bawi się w nalepsze i ani myśli, żeby udać się na drzemkę. Ty tymczasem padasz z nóg. Co możesz zrobić? Najlepiej unieść je do góry! Podniesienie nóg powyżej głowy da chwilę odpoczynku Twojemu sercu i zredukuje ból pleców. Wystarczy 60 sekund spędzone w tej pozycji, aby czuć się PRAWIE tak wypoczętym jak drzemce.

ss1

Jak to zrobić: Połóż się na plecach prostopadle do ściany. Twoje pośladki powinny znajdować się kilka centymetrów od niej. Unieść nogi do góry, wyprostuj i oprzyj pięty o ścianę. Ręce powinny spoczywać swobodnie wzdłuż ciała, dłonie skieruj otwartą częścią do góry. Poleż w ten sposób przez 1 do 5 minut.


Uspokajający ucisk


Zdarzają się sytuację, w których mimo wszelkich wysiłków dziecko nie przestaje płakać przez długie minuty lub godziny. Z pomocą bezradnemu i wykończonemu rodzicowi przychodzi akupresura. Dzięki uciskowi pewnych punktów na ciele możemy złagodzić napięcie oraz stymulować głębsze oddychanie, które pomaga się uspokoić.

ss2

Jak to zrobić: Zlokalizuj wgłębienie w mostku i uciskaj je przez 60 sekund za pomocą dwóch palców. Oddychaj powoli i głęboko.


Pozycja dziecka


Jest dopiero 11 przed południem, a Ty już czujesz się obezwładniające zmęczenie. Dziecko zaczyna robić się marudne, lista obowiązków wciąż jest długa. Co najlepiej wtedy zrobić? Położyć się w “pozycji dziecka” (tzw. balasana - pozycja pochodząca z jogi). Dzięki specjalnemu ułożeniu ciała zrelaksujesz się i zredukujesz napięcie w biodrach, plecach i szyi.

ss3

Jak to zrobić: Ułóż na podłodze niewielki stos z poduszek i uklęknij na wprost. Uklęknij opierając pośladki na piętach. Twoje kolana powinny “obejmować” poduszki, a tułów i głowa spoczywać wygodnie na nich. Odpoczywaj po 30 sekund z głową ułożoną w jedną i drugą stronę.
 

WASZE OPINIE

Ostatnio dodane