Chcesz, żeby Twoje dziecko jadło więcej owoców i warzyw? Oto sposoby!

Każdy rodzic chciałby, żeby jego pociecha jadła wartościowo, zdrowo i różnorodnie. Bywa jednak, że aby podać zalecane pięć porcji warzyw i owoców dziennie, trzeba wykorzystać sprytne kulinarne sztuczki. Niektóre potrawy mają niezwykłą zdolność do zwracania uwagi dziecka na formie dania, powodując, że nie skupia się ono na tym, czy w środku znajduje się czarna porzeczka, szpinak lub seler. Oto pięć potraw, które pomogą wprowadzić więcej warzyw i owoców do codziennej diety dziecka.


Śniadania z owocami. Ulubione przez dzieci słodkie śniadania doskonale komponują się z owocowymi dodatkami. Owsianka, budyń z kaszy jaglanej czy placuszki będą jeszcze smaczniejsze, jeśli dodamy do nich banana, mus jabłkowy czy sos z mrożonych malin.

Warzywno - owocowe koktajle. Bardzo zdrowe zielone warzywa liściaste w magiczny sposób “znikają”, jeśli zmiksujemy je z dodatkiem banana, owoców jagodowych czy innych ulubionych owoców. Z pomocą popularnych smoothies możemy przemycić do diety dziecka niezwykle zdrowy szpinak lub jarmuż.

Zdrowy “fast food”. Pizza na cieście z kalafiora, burgery z buraka czy frytki z batatów nie tylko świetnie smakują, ale także niosą ze sobą mnóstwo wartości odżywczych. Warzywne odpowiedniki znanych przez najmłodszych potraw będą bardzo szybko znikać z dziecięcych talerzy.

Zupy krem. Dzieci miewają bardzo różne żywieniowe gusta i preferencje. Pływające w zupie kawałki pora i selera mogą skutecznie zniechęcić je do jedzenia. Konsystencja zmiksowanych, kremowych zup jest dla dzieci dużo przyjemniejsza, a rodzicom daje szanse na wzbogacenie zawartości dania o wiele zdrowych składników.

Muffiny warzywne. Babeczka to babeczka, nawet jeśli w środku ma kawałki brokuła, suszonych pomidorów czy pora. Dodatkowa porcja warzyw schowana w muffince to świetny pomysł na drugie śniadanie lub zdrową przekąskę do zabrania ze sobą na spacer.

 

WASZE OPINIE

Ostatnio dodane