10 minutowy trening dla ciężarnych, który działa jak zastrzyk energii

Odpowiednio dobrana  i dopasowana do stanu ciężarnej aktywność fizyczna może przynieść wiele korzyści mamie i dziecku. Ćwiczenia to nie tylko właściwe przygotowanie ciała do porodu, ale także sposób na utrzymanie zdrowego przyrostu masy ciała, zastrzyk pozytywnej energii oraz szybszy powrót do formy i figury sprzed ciąży. Pamiętajmy, że przed rozpoczęciem aktywności fizycznej w ciąży należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym.   


Ten 10 minutowy zestaw ćwiczeń wzmocni ciało i doda przyszłej mamie energii.


   

Każdy z pokazanych na filmie ruchów powinnaś wykonać w trzech 20 sekundowych seriach. Po każdej z serii następuje 20 sekund odpoczynku.


Ćwiczenia pierwsze

Stań szeroko na delikatnie ugiętych nogach, zadbaj o prostą klatkę piersiową, ramiona ściągnij delikatnie w tył. Uderzaj dłońmi w powietrzu po skosie naprzemiennie raz prawą, raz lewą ręka. Podczas ćwiczenia delikatnie skręcaj barki. 
 

Ćwiczenie drugie

Stań prosto ze stopami blisko siebie, następnie przeskocz do pozycji składu (nogi szeroko, wypięte pośladki i wyprostowana, delikatnie skierowana do przodu klatka piersiowa), dotknij jedną ręką podłogi, a następnie ponownie złącz stopy. Powtarzaj cały cykl, naprzemiennie dotykając dłońmi podłogi.
 

Ćwiczenie trzecie 

Stań prosto i umieść ręce za głową, dotykając uszu. Ugnij i unieś prawe kolano kierując je w stronę prawego łokcia. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na lewą stronę. 
 

Ćwiczenie czwarte 

Stań ze stopami na szerokość bioder i lekko ugnij kolana. Wykonaj przekładankę w prawą stronę, na koniec unosząc lewe kolano do prawego ramienia. Następnie zrób przekładankę w lewą stronę i unieś prawe kolano do lewego ramienia.
 

Ćwiczenie piąte

Stań ze złączonymi stopami, a następnie zrób wymach lewą nogą daleko w tył. Przenieś nogę do przodu, kierując ją do klatki piersiowej i podskocz na prawej nodze. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

WASZE OPINIE

Ostatnio dodane