Skuteczne i bezpieczne sposoby na zaparcia w ciąży

Zaparcia to bardzo powszechna ciążowa dolegliwość. Uskarża się na nią ponad połowa ciężarnych kobiet. Winę za tę niedogodność ze strony układu trawiennego ponosi progesteron, który wpływa na rozluźnienie mięśni w całym ciele, także tych, które znajdują się w obrębie przewodu pokarmowego. Oznacza to, że pokarmy przesuwają się przez jelita dużo wolniej niż normalnie. Aby uporać się z zaparciami potrzebna jest dieta bogata w błonnik, regularne picie wody oraz bezpieczna aktywność fizyczna, która pozytywnie wpływa na trawienie. Sprawdź jak pozbyć się dokuczliwego problemu zaparć w ciąży.
 

Domowe sposoby na zaparcia w ciąży


Jedzenie pełne błonnika. Aby uniknąć zaparć w Twoim jadłospisie powinny się znaleźć produkty z pełnych ziaren, świeże warzywa i owoce, warzywa strączkowe oraz brązowy ryż i gruboziarniste kasze. Jeśli potrzebujesz jeszcze więcej błonnika, sięgnij po otręby zbożowe, które możesz jeść w towarzystwie owsianki lub jogurtu. Dużo błonnika zawierają jabłka, maliny, kapusta kiszona, sałata, buraki, pomidory, suszone śliwki, figi, daktyle. Unikaj natomiast bananów, produktów z białej mąki, cukru, czekolady kakao i przetworzonej żywności.

Picie dużych ilości wody. W ciąży zapotrzebowanie na płyny jest bardzo duże. Ilość spożywanej wody ma także wpływ na jakość działania układu trawiennego. Aby uniknąć zaparć, pij dziennie nawet 10 szklanek wody (pamiętaj, że Twój mocz powinien przybierać kolor jasno żółty). W optymalnym nawodnieniu pomogą także świeżo wyciskane soki oraz zawierające dużo wody owoce i warzywa.

Regularne ćwiczenia. Jeśli lekarz wyrazi zgodę na aktywność fizyczną w ciąży, decyduj się na nią jak najczęściej. Spacer, pływanie, jazda na rowerze stacjonarnym czy joga to bezpieczne ćwiczenia, których “efektem ubocznym” będzie poprawa funkcjonowania układu trawiennego.

Uwaga na żelazo. Jeśli witaminy prenatalne zawierają dużą ilość żelaza, a Ty nie cierpisz na jego niedobór, rozważ zmianę preparatu na taki o mniejszej zawartości tego składnika mineralnego. Po kilku dniach może się okazać, że zauważysz poprawę w częstotliwości wypróżniania.

Specjalne kuracje. W uciążliwych i długotrwałych zaparciach warto sięgnąć po sprawdzone i bezpieczne kuracje specjalne::
  • Przez kilka dni zjadaj codziennie minimum dwa owoce kiwi.
  • Przygotuj kisiel z siemienia lnianego. Wieczorem zalej dwie łyżki całych nasion lnu szklanką wrzątku i pozostaw do rana. Wypij miksturę na czczo.
  • Zalej gorącą wodą kilka sztuk suszonych śliwek i pozostaw na noc. Rano spożyj śliwki razem z płynem na 30 minut przed śniadanie. Kuracja śliwkami powinna trwać nawet do miesiąca.
  • W zapobieganiu zaparciom pomocne będą mleczne napoje fermentowane takie jak kefir czy maślanka.

WASZE OPINIE

Ostatnio dodane